Dressyrtävlingen

Allt började med att jag va superstressad så knopparna blev dom fulaste som någonsin gjorts. USCH!
Jag som täntke ''Kan man inte vara bäst kan man iaf vara snyggast'' Men där rök det.. haha.

Framme på tävlingen va vi precis kagom i tid.

Framridningen till första klassen va hur bra som helst, han va helt perfekt och lyssnade hur bra som helst och allt.
HELT UNDERBAR

men allt va väldigt försenat så vi red jättelänge så då började han tröttna, så väl inne på banan blev han jättespänd, som en planka och det gick inte rubba huvudet på honom.
Men när vi fick ''startsignal''( vad heter det i dressyr? :S)
slappnade han av lite mer, och det kändes rätt bra. han hade en bra form och vi fick till bra vägar.
Ökningarna vågade jag inte släppa honom i, haha! han va rätt pigg ändå..

Men vi fick på tok för dålig procent enligt mig!
Till andra klassen va jag inte pepp alls, men elin tvingade mig haha.

På framridningen va han ganska fin och lagom pigg.
Men inne på banan va han jättetrött (inte så konstigt, varit 25 grader hela dagen lixom)
när han blir trött går han bara i JÄTTEsamlad galopp och trav, det är som att sitta i en alldeles för sakta gungande gungstol, haha :d

Men ah, det går verkligen inte göra något åt det, så jag bara red vägarna och så. fick jättedålig procent, men det skiter jag i. Han va trött och det förstår jag. Jag va nöjd osm kom ihåg båda programmen :D

Han va nog oxå nöjd efter dagen :) fina ponny :)



va ganska nöjd med några av halterna ändå :d

blev inga bilder! och det är jag glad över ;)

nu taggar vi om till hoppträning i övermorgon och hopptävling på lördag :D



Kommentarer
Postat av: HOPPIDIOTERNA

riktigt snygg häst detdär :)

2011-04-25 @ 23:56:47
URL: http://hoppidioterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0