Häst:4

Häst nummer 4a jag tänker skriva om är min väns förra ponny.
Linn of sunseth, ett jättefint svart sto som jag va helt kär i.
Så himla fin.

Jag va med jennie nästan varje dag och red henne när jag inte hade häst, eller kollade på.
Vi var och badade med hästarna en gång också, då red jag linn :)

Har inte så mycket att skriva men förra året hade vi praktik innan påsklovet, och jennie åkte till erica lantz med linn. Efter någon dag skulle dom löshoppa henne, men linn hoppade rakt in i en ''bjälke'' typ. SÅ hon fick åka till Skara och bo där, hon gick på pensilin. Och det va sista dagen hon skulle äta pensilin.

Jag satt i duschen när telefonen ringde och jennie grät, hon sa att linn bara låg där, och jag typ: aha? be erica kolla? hon är väl trött lixom? inget spec...

Några timmar senare när jag åkte hem från stallet så smsade jag jennie och frågade om linn mådde bättre.
Jag fick svaret: Hon finns inte mer, hon är borta.
Jag svarade och sa att hon skulle sluta skojja, men jennie skrev att hon var i himlen.

När jag kom innanför dörren så trilalde jag ihop och grät. Fina limpan, hon kudne ju inte bara försvinna?

Sen satt vi allihopa och grät uppe hos frimans :(


Hon fick en pensilin chock..

Jag saknar henne otroligt mycket :( fina limpus.

Anledningen till att jag skriver det just idag är för att hon dog den 24 april 2010.. 1 år sen :(





här hoppade vi 1.80........


finafina limpan <3

Tack för att du hjälper Maddie uppe i himlen, fina ponny <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0