Hästar: 1

Den första sköthästen jag hade heter Laeryds Ronaldo.
Han är en valack född -96.
Han är en utav dom finaste hästar jag sett, jag är helt kär i honom.
Tyvärr är han bara b-ponny, så jag kan inte rida honom längre.
Det började i alla fall med en enkel annons på blocket, vi åkte dit och provred.
På den tiden red jag urselt och va väldigt dålig, men jag fick hjälp av ägarna och blev bättre med tiden.
Jag red honom 3 gånger i veckan tror jag. Men oftast sov jag över där hela helgerna och loven.
Mathilda bodde ju där, hon va i samma ålder som mig typ.
I alla fall, Ronaldo va en väldigt pigg men känslig kille. Han va som en kanonkula, studsboll och ja. han va en perfekt häst i hoppningen! Men han va väldigt känslig oxå, vilket jag verkligen gillade.
Jag slutade rida honom för han blev halt. Jag grät hur mycket som helst minns jag x).
Nu vet jag inte riktigt vad han gör men det va ett tag sen jag såg han på tävlingsbanorna i alla fall.
Men jag hoppas inte han är såld i alla fall!
Hos den familjen red jag även en annan b-ponny vid namn Laeryds Opal ibland, eller de va mest när hon som red honom va skadad eller inte kunde, men det var väldigt roligt :)
bild på ronaldo från förra vintern :)
bild på opal för väldigt länge sen :)

Kommentarer
Postat av: maja

har ridit hos Mannonen med, fast på deras unghästar därför har jag ganska bra kontakt med dom eller så. Ronaldo skadade sig, och höll inte längre för vanlig ridning. Dom sa att han skulle säljas som sällskapshäst/promenadhäst eller något liknande för ett tag sen, så förmodligen är han väl det nu^^ Såld är han iallafall, och det är Opal också. Filippa har två nya hästar nu :) Haha, om du ville veta dåra (a)

2011-04-22 @ 16:57:46
URL: http://ponystars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0