Dressyrträningen - Pirre

Jag gillar att pröva nya hästar, dock är det ganska sällan jag gör det och det bruakr därför inte gå toppenbra.
Därför hade jag inga förväntningar alls på varken mig eller pirre.

Dock gick det väldigt bra, för att det var första gången :)
Kändes jätteskönt att ha jonna bredvid då också, så jag gjorde rätt :)

Han va som en korsning mellan Million, Bornyr och Irma.. haha. knäppt? ja
men jag gillar honom!

Vi övade mycket bolter och ställa och böja innåt och utåt, minska volterna osv.
Vilket var skönt för man fick mycket hjälp samtidigt som det inte är världens svåraste övning.

Pirre hjälpte mig ganska mycket som ryttare, gjorde jag fel visade han det direkt på ett eller annat vis.
Det gillade jag verkligen hos honom :)

han va även precis lagom känslig vilket också kändes skönt.

Ja helt underbar häst helt enkelt, ska rida honom imorgon också.
Då ska jag dock ta det lite lugnt, för han tyckte de va ganska jobbigt idag, han va jättesvettig..
Vilket är bra, då har han jobbat!



Pirre :)


/elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0