Donna <3

Tänkte skriva ett inlägg om Donna.
Donna ägs då av Gunilla Hermansson, som äger det stallet jag och million stod i för en månad sen.
Egentligen är det sofies häst men jaa,

Donna är ett vitt d-ponny sto som är importerad eller något liknande.
När hon kom till sofie och dom va hon mest stressad och rädd så som jag förstått det i alla fall.
Ingen vet ålder eller något, men dom har bedömt henne som mellan 20-23 år.
Donna är en bestämd dam som kräver sin ryttare men är snäll mot nybörjare.
Hon är sjukligt pigg och kan bli stark om man inte rider henne ''rätt''.

Donna är ingen som fäster sig vid alla sorters hästar, hon funkade typ aldrig med någon.
Förutom Million, dom va bästa vänner.
Dom verkligen passade ihop och ville inte varandra något ont.
och jag vill att million ska få gå med henne jämt.
för då vet jag att han alltid är trygg, och dom skulle ALDRIG skada varandra.
Det va äkta vänskap mellan dom..

dock har jag ingen bild på när dom står nära varandra och pussas..
då hade jag inte min kamera..

Nu står donna hos en snäll familj utanför Ölmstad. där hon har det bra :)


bilder från första snön :)


sommarbete, donna älskar lerpölar.... (här gick hon dock med maddie.)



höst :) förövrigt är denna hagen HELT underbar..
sålänge den inte är upptrampad. hehe



Ellen och donna :)


saknar lilla donnsibonnsi massssa :( <3
red henne ganska mycket när jag inte hade någon häst, och även när jag hade million med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0