.

fått fråga om hur det går med våra hästar osv.

emelie bloggar inte här längre som ni kanske märkt.
vet inte riktigt hur det går för henne och polan heller.

men för mig och million går det sådär.
han är så j*vla pigg, (såklart) han får typ ½ näve havre bara för att han ska få någonting.
5 kg hö och lite gräs, ändå är han laddad som en bomb 24/7

det är rätt svårt att gå i ett LUGNT tempo med en sådan ponny, dessutom är han så j*vla stark.
han drar iväg med mig släpandes efter i grimskaftet x)
men det är inte hans fel att han är pigg.

jag har försökt ha med ''pekpinne'' för att vid exakt rätt tillfälle hålla framför huvudet så han fattar att han inte ska springa.
men eftersom han tidigare blivit slagen så blir han livrädd och kastar sig därför bakåt istället.
men vi jobbar på och det känns bättre vissa stunder och mer för varje dag som går.
hans medecin ska han ha till torsdag morgon, efter det ska jag börja öka hagen en aning.
Sålänge han inte springer då.

Jag rider andras hästar just nu, rider Rubin och ska rida Pirre någon gång.
Får se om det blir någon mer häst :)

Jag letar just nu efter en c-ponny mellan 7-9 år, har dock hittat en liten d-ponny tjej på 11 år som jag redan fastnat för.
det är inte säkert men vi ska förhoppningsvis iaf åka och provrida :)

Million ska på återbesök den 30 maj, efter det ska vi till ytterligare en veterinär.
Europas bästa veterinär när det gäller hältor. Vilket känns skönt.
Även om han blir helt bra ska han inte behöva gå mer än något litet som MAXMAXMAX LC.
då jag verkligen är rädd för att det ska hända igen.
men sannolikheten att han någonsin får hoppa igen är väldigt liten.


Han har alltså en kronisk sjukdom, artros i höger framhov och en slit-skada.
Även hovledsinflammation i vänsterfram som antagligen kom för att han överbelastat det benet.
Han är behandlad i bägge fram HOVARNA med tuppkam och cortison, och äter fernylbutazon (butta).


hoppas han blir bra så fort som möjligt min lilla pärla, eller att han iaf ska slippa ha ont.
för vad som än händer är han alltid min favorit kille. <3



finaste <3



/elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0