Million

Åkte upp till million i morse runt 9.
Mockade och gick en promenad, han var förjävlig mot mig rent ut sagt.
Visst att han är pigg, det är inte hans fel alls. men nu har han inte ont i med att han äter smärtstillande.
och därför vet jag att han är dum ocks¨. han sticker, galopperar, springer runt mig och dummar sig.
jag var hur arg som helst..


åkte upp till stallet lite senare, och täntke då börja om från början.
alltså börja med positiv inställning, så jag hade med mig allt på en gång.
kedja i vanligt grimskaft, ''pekpinne'' vill jag kalla det i detta fall, godis, och ett gott humör!

gick in i ridhuset, och han va superduktig, stannade när jag ville osv, fick använda ''pekpinnen'' någon gång.
han fick massor av beröm och så testade vi att backa med :D
han va superduktig, så jag släptte grimskaftet, grimman och pinnen, och bara gick, backade, stannade osv.
han följde mig som en liten hund :D
hihi.

då gick jag ut på ridbanan, och planerade noga innan vad jag skulle göra och exakt var.
han blev lite mer spänd och pigg, men det blåste storm, så det va helt OK!
han gjorde exakt som jag sa och där med är vårat problem löst. iaf för idag.

ska göra lika dant i morgon bitti osv.


VÄÄÄRLDENS DUKTIGASTE PONNYBUSE <3


bild från förra årets bete då ponnyn va lite tjockis... ;)
han får vara tjock nu, han ska få softa resten av sitt liv. <3


/elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0