Mina Sadlar

Totalt har jag haft 5 sadlar till mina två ponnysarrrr :)

Till Maddie hade vi först en vanlig billig allround sadel, då hon knappt hade en ända muskel.

bild på allround sadeln.

efter det köpte vi en helt ny sadel från wintec.
som vi hade ett tag, den satt bra i början. men den va inte alls skön
och när hon musklat sig så satt den inte alls bra.
(har ingen bild)

vi bytte in den och fick en begagnad helt undebar Trainer Proffessional Hoppsadel.
Den va sååå jävla skön, och passade maddie hur bra som helst! 
dock så fick jag inte jääättebra sits i den, men den dög iaf :)


min älskade trainer <3
kommer gråta när den försvinner :( ( den är TILL SALU!)



efter det köpte vi million och han hade en Stubben (vet ej modellen)
den passar honom fortfarande och jag får en bra sits i den. 
dock hatar jag den och tycker den är som en sement platta.
haha nej men den duger :)
dock är ''stöden'' jätte dåliga och jag får väldigt ont i mina knän när vi hoppar högt.
därför har vi köpt knäskydd till mig nu.


ungefär såhär ser den ut.
dessutom är den 16.5 med typ extra små kåpor så den är MINI liten x)



efter det käpte jag en dressyrsadel av johanna när hon bytte.
det är en Zaldi (vet ej modell) 
den är jätteskön och passar perfekt till million :)
fick den dessutom JÄTTE billigt, med dressyrgjord och översdrag ;)


ser ut såhär ungefär :)


-till alla sadlar jag använder så har jag någon sorts padd.
även om sadeln passar så vill jag ha det för att ''dämpa''.
på millions hoppsadel har jag antingen bara fårskinnspadd eller en sån oäkta fårskinn+gelpadd.
på dressyrsadeln har jag bara en gelpadd :)

på maddie som hade väldigt bred manke red jag ett tag med oäktafårskinn och gel.
annars bara med teddypadden :)

minns knappt sist jag red utan padd alls x)

måste nog varit när jag provred häst nummer 1 haha x).




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0