GALEN PONNY.

åkte upp med nora till stallet vid halv fyra, vi mockade och hämtade hästarna.
million kom till mig idag i hagen :d

iaf, vi hade tänkt skritta ut en liten sväng.
det första som hände va att chief blev LIVRÄDD för en cykel, haha..

sen gick det ganska bra ett tag. sen brukar nora trava iväg lite eftersom jag bara ska skritta.
då kom det en traktor med släp så hon höll på att dö.

när hon sedan va tillbaka började million halta något ENORMT.
jag visste inte vart jag skulle ta vägen så jag bara slängde mig av, så satt de en sten i ena bak-hoven.
sen kom jag inte upp igen, haha. men efter ett tag kom jag upp, dock satt jag på RUMPAN på honom,
och hästarna började trava och vi dog av skratt...

så skrittade vi, sen fick million för sig att han skulle trava lite, och det fick han göra lite. lixom han hade inte gjort det om han hade SÅ ont..
men sedan började han galoppera, och innan jag änns hade tänkt på det så bockade han...
HAHAHHAHA, och jag bara skrek...

sen resten av ridturen behöver ingen veta något om :)
haha..
jag va nära att hamna på akuten iaf..


sen borstade jag av honom, och myste lite :)

såren och det va nästan helt borta idag.

dock ska han gå utan täcke imon, för jag vill att han ska få tillbaka ''svullnaderna'' så veterinären kan säga exakt va det är. vill ju inte att han ska behöva gå med täcke hela tiden :)



bild för ungefär två veckor sen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0